Σάββατο 19 Ιουνίου 2021

Τα λεφτά δεν τα τρώνε οι κότες. Του Παναγιώτη Μεταξάτου


Oι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ''καταχωρήσει'' στο υποσυνείδητό τους, τα χρήματα σαν κάτι κακό. Μερικές λαϊκές φράσεις είχαν επιδράσει πολύ βαθιά στην παιδική ηλικία και συνέχιζαν να παίζουν καταλυτικό λόγο και στην σκέψη τους σαν ενήλικες... 

- Λοιπόν πόσα θέλεις να κερδίζεις το μήνα από αυτήν σου τη δουλειά; Με αιφνιδίασε η ερώτηση του εκπαιδευτή την τρίτη μέρα που είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευση μας να πουλάμε την εγκυκλοπαίδεια New Caxton . 
- Πολλά απάντησα απρόθυμα ( Δεν ήμουν βέβαιος και εγώ). 
- Ωραία, συμφωνούμε για 100 δραχμές το μήνα;     
- Εκατό δραχμές; Τι να τις κάνω εκατό δραχμές. 
- Στην Ινδία είναι πολλά λεφτά αγόρι μου, μου απάντησε με στόμφο. Το πήρα το μάθημα. Λεφτά είναι 10 ευρώ, αλλά και 10.000.000 ευρώ. 

Έτσι υιοθέτησα και εγώ την ερώτηση στους πωλητές που εκπαίδευα. Ένα 2ωρο από το σεμινάριο που είχα δημιουργήσει "Ο Μαγικός Πωλητής'' μετά τις εκπαιδεύσεις χιλιάδων πωλητών που έκανα στην εκδοτική μου εταιρεία ΑΛΚΥΩΝ, όταν πουλάγαμε τα έργα του Ζακ Υβ Κουστώ, ήταν το "Σκέψου και γίνε πλούσιος'', που μετά το αναβάθμισα σε 6ωρο εργαστήριο αυτόνομο ''Σκέψου Πλούσια'' που ακόμα παρουσιάζω. 

 Αυτό που είχα από τότε αντιληφθεί ήταν, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ''καταχωρήσει'' στο εσωτερικό τους συνειδητό, τα χρήματα σαν κάτι κακό. Κατάλαβα ότι μερικές λαϊκές φράσεις είχαν επιδράσει πολύ βαθιά στην παιδική ηλικία και συνέχιζαν να παίζουν καταλυτικό λόγο και στην σκέψη τους σαν ενήλικες. 

 Απομόνωσα μερικές από αυτές. ''Είμαστε φτωχοί αλλά τίμιοι".  Αυτή ήταν η απάντηση του πατέρα μου, όταν στα 10 μου χρόνια του έκανα ανάλογη ερώτηση. Όταν μια άλλη φορά στα 15 μου είπα "Δεν υπάρχουν πλούσιοι τίμιοι;" μου απάντησε:"Σκάβε να τελειώσουμε το αμπέλι σήμερα". 

Μια Κυριακή στην εκκλησιά ο παππάς είπε: ''Ευκολότερα περνάει κάμηλος (σχοινί) από την τρύπα βελονιού, παρά πλούσιος πάει στον παράδεισο". Την ίδια μέρα ένας γέρος ήρθε στο μπακάλικο του πατέρα μου στο χωριό, με μια δεκάρα (10 λεπτά της δραχμής) και μου ζήτησε λίγο αλεύρι να κάνει μια τηγανίτα, Τι να τον κάνει τον παράδεισο που θα πάει ο μπάρμπα Γιάννης που ζει τώρα στην κόλαση. 

Του έδωσα ένα καρβέλι ψωμί που λίγο πριν είχε ψήσει η μάνα μου και του ''χάρισα'' τον κόσμο. Αποφάσισα "Εγώ θέλω να γίνω τίμιος πλούσιος κι ας μην πάω στον παράδεισο. Μπορώ;"

Ήταν φαίνεται ''βαθιά'' η εγγραφή μέσα μου, ότι τα λεφτά είναι κακό πράγμα και το κατάλαβα όταν άρχισα να κερδίζω σαν πωλητής πολλά χρήματα. Κάθε Σάββατο που πληρωνόμουνα έπαιρνα σε μετρητά πάνω από 15.000 δρχ. όταν ο μέσος υπάλληλος έπαιρνε λιγότερα από 2.000 δρχ. το μήνα. 

Δεν ήξερα τι να τα κάνω. Τα σκόρπαγα από εδώ και από 'κεί. Τα περισσότερα τα ''επένδυσα'' στα ρεμπετάδικα Τσιτσάνης, Μπέλλου, Ζαμπέτας, Ζαγοραίος και στο "Φαληρικό" που τραγουδούσε τότε ο μετέπειτα φίλος μου ο Νίκος Ξανθόπουλος. Αλλά και όλους τους άλλους τους τίμησα δεόντως. 

Καλά διαβάσατε τα επένδυσα, γιατί μετά από 2 χρόνια σπατάλης "χόρτασα'' και είπα να στρωθώ στη δουλειά. Ανακάλυψα τη ΔΟΜΗ και γνώρισα έναν από τους εκδότες της, τον Κίμωνα τον Καμπούρη (με είχε σαν παιδί του, μια και δεν είχε δικό του παιδί). 

Αυτός κανόνισε μια συνάντηση με τους άλλους 3 εκδότες, τον Ασημάκη Ασημακόπουλο, τον Ευσταθίου και τον Χρήστο Τεγόπουλο, τον γνωστό Κίτσο. τον ιδρυτή της Ελευθεροτυπίας. Εγώ με κοστούμι πολλών χιλιάδων δρχ. και ύφος ανάλογο, αρχίζω να εξηγώ το σχέδιο μου, Door to Door που είχα μάθει επί 2 χρόνια στην CAXTON στην οποία είχα γίνει ήδη Επιθεωρητής Πωλήσεων. 

Με ακούνε προσεκτικά, αλλά δεν καταλαβαίνουν εκτός του Τεγόπουλου ο οποίος από εξορία στο Παρίσι (λόγω χούντας) μόλις είχε επιστρέψει και εκεί είχε μάθει για τα νέα συστήματα του Αμερικανικού μάρκετινγκ. 

- Τι ζητάς αγαπητέ μου, για να πουλήσεις τις χιλιάδες σειρές όπως λες και πότε θα δούμε αποτελέσματα; 

 Η ΔΟΜΗ τότε κυκλοφορούσε σε τεύχη στα περίπτερα και με δυσκολία είχε φθάσει στον τρίτο τόμο από τους 15 συνολικά .

- Θέλω ένα στέησον αυτοκίνητο για να παραδίνουμε τις σειρές που θα πουλάμε, ένα γραφείο με μια αίθουσα 50 ατόμων για να εκπαιδεύω τους πωλητές και ένα λογιστήριο να παρακολουθεί τις εισπράξεις των δόσεων και τις παραδόσεις των νέων τόμων που εν τω μεταξύ θα εκδίδονται. Τώρα είναι Μάϊος (1970), στις 31 Δεκεμβρίου θα έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα της δουλειάς μου, τότε αν συνεχίσουμε θέλω το 50% αυτής της επιχείρησης και θα υπολογισθούν και τα χρήματα που βάζετε τώρα. Μέχρι τότε θα εισπράττω για αμοιβή μου 10000 δρχ. το μήνα. 

Οι δυο σηκώθηκαν να φύγουν μόλις άκουσαν το νούμερο λες και τους τσίμπησε σφήκα. Ο Τεγόπουλος όμως τους φώναξε. Αν μου έλεγε 9.000 θα τον έδιωχνα. Δώσαμε τα χέρια και πουλήσαμε χιλιάδες σειρές. 

 Έτσι ξεκίνησα και άρχισα να καταλαβαίνω ότι δεν μπορείς να μιλάς για χρήματα και μέσα σου να είσαι τσιφούτης. 

Η άλλη φράση που με εξόργιζε ήταν: ''Η φτώχεια θέλει καλοπέραση''.  Έψαχνα να δω που ήταν ''κρυμμένη'' η καλοπέραση στη φτώχεια και ανακάλυπτα μια ουρά από μπακαλιάρο που μπορούσες να βουτάς το ξεροκόμματο το ψωμί σου και να το ''φχαριστιέται '' η ψυχή σου. Λόγια του Κουτσομανώλη μετά από 10ωρο σκάψιμο. 

Και το επιστέγασμα μια γουλιά ξυνόκρασο από το κολοκύθι που κουβάλαγε μαζί του σαν θησαυρό. ''Η φτώχεια θέλει καλοπέραση παιδί μου'' μου απαντούσε. "Η φτώχεια θέλει αλλαγή'' φώναζα εγώ, δεν μπορεί αυτό να είναι καλοπέραση. 

Αυτό όμως που κυριολεκτικά με θύμωνε ήταν το: ''Όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι''. Πώς είναι δυνατόν σκεπτόμουν, αφού είναι πολλά τα κεράσια, γιατί να πάρω λίγα με το μικρό μου καλάθι; Άλλαξα την παροιμία και εγώ και την έκανα: ''Όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και διπλό καλάθι''.   

Ξέρω τον αντίλογο σας. Να μην απογοητευθώ μούλεγε ο πατέρας μου, αλλά όμως, πώς θα μάθεις ποιος σου λέει αλήθεια και ποιος όχι; Πότε πράγματι είναι πολλά τα κεράσια και πότε όχι; Τι θα κερδίσεις εσύ αν τα κεράσια είναι πολλά πράγματι και εσύ δεν μπορείς να τα έχεις αφού διάλεξες μικρό καλάθι; 

 Αυτό όμως που με έβγαζε από τα ρούχα μου ήταν: ''Δεν μπορείς να τα έχεις όλα'' ή '' Την υγειά μας νάχουμε''. Ποιος νόμος το απαγορεύει; Γιατί δεν μπορώ να βιώνω, αφθονία, ευτυχία, χαρά, πληρότητα, καλοσύνη, συνεργασία, επικοινωνία, αγάπη, αλληλεγγύη, προσφορά, ευγνωμοσύνη, προστασία, δικαιοσύνη, ισότητα κ.α. που γεμίζουν την ψυχή μου και ξεχειλίζει το συναίσθημα μου και με ανεβάζει στους 7 ουρανούς;

Ποιος δεν με θεωρεί άξιο για όλα αυτά και με έκανε να το πιστέψω κι εγώ; Οπωσδήποτε όχι ο Θεός. Αυτός μου τα έταξε όλα.και μου τα έδειξε μέσα από τις αισθήσεις που σιγά-σιγά εξέλιξα και μπορώ να τα βιώσω στον παράδεισο που βρέθηκα τον πλανήτη Γη. 

Τα κάναμε ''θάλασσα'' κάποιοι, θα μου πείτε. Κάναμε τον παράδεισο κόλαση και τώρα ζούμε τις συνέπειες. Γι' αυτό, βάζω υπέρτατο σκοπό στη ζωή μου, να ξαναθυμίσω στον εαυτό μου και τους άλλους: Να βρούμε τη φλόγα μέσα μας για τον πραγματικό λόγο που είμαστε εδώ. 

 Το σεμινάριο της Μεθόδου ΣΙΛΒΑ το 1978 που παρακολούθησα για πρώτη φορά με έκανε 3 μέρες να μη μπορώ να ανοίξω το στόμα μου να πω κάτι, γιατί αναγνώριζα πόσο αρνητικά μιλούσα. Είχα εκπαιδευτεί στην άρνηση. Λέξεις όπως "φοβερό", "τρομερό", "δεν γίνεται" ήταν κυρίαρχες στο λεξιλόγιο μου. 

Κατάλαβα πόσο στρες είχα και πόσο στρες δημιουργούσα και στους άλλους. Δεν συμφωνούσαν μαζί μου, απλώς υπάκουαν. Συνειδητοποίησα τι σημαίνει πνευματικό ξεκαθάρισμα και γιατί το ''Ολο και Καλύτερα'' σαν απάντηση στο "Τι κάνεις;"   ήταν μονόδρομος. 

Για πρώτη φορά άρχισα να συνδέω την επιτυχία με την ισορροπία και την αρμονία με τη χαρά. Ο Jose Silva μου είπε κάποια στιγμή ενώ τρώγαμε στο σπίτι του στο Laredo του Texas γιορτάζοντας τα 40 χρόνια της Μεθόδου και το παγκόσμιο κύπελλο που είχα κερδίσει σαν παρουσιαστής της Μεθόδου σε 4 χώρες: ''Πάνο κάνε πιο πολύ καλό από όσο δέχεσαι. Αυτό είναι αποστολή.'' 

Με άγγιξαν βαθιά μέσα μου. Δεν χρειάζομαι τίποτε άλλο. Κάθε μέρα είμαι εξαιρετικά ευγνώμων για την ευλογία που έχω στην ζωή μου. Πόσο πολύ χρειάζεται να δουλέψω για όλη αυτήν την μαγεία που βιώνω. Σας ευχαριστώ που μου επιτρέπετε να μοιράζομαι τις σκέψεις μου. 

Σας αγαπώ και σας εύχομαι "Όλο και Καλύτερα" 

 Παναγής Μεταξάτος

--------------------------------

Ο Παναγιώτης Μεταξάτος είναι επιτυχημένος αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας με πολλαπλή δραστηριότητα. Έχει σπουδάσει Οικονομικές Επιστήμες στην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς κι αργότερα παρακολούθησε 4 εξειδικευμένα σεμινάρια Μάρκετινγκ και Πωλήσεων. Έχει Doctora στον Ψυχοπροσανατολισμό και είναι καθηγητής της Μεθόδου Σίλβα. 

 Έχει επίσης εκπαιδευτεί για 4 χρόνια στην Ατομική Ψυχολογία και έχει διδάξει Ψυχολογία Πωλήσεων σε αναγνωρισμένες Σχολές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ. Διδάσκει σεμινάρια πωλήσεων εδώ και 25 χρόνια σε χιλιάδες πωλητές του πιο σκληρού είδους Door to Door έχοντας δημιουργήσει Σχολή Πωλήσεων στον επαγγελματικό του χώρο. Εδώ http://www.silva.gr/?page_id=1968 το πλήρες βιογραφικό του. Εδώ http://www.silva.gr/ η ιστοσελίδα της Μεθόδου Σίλβα. Eπιστροφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου