Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020

Η Μόνη Λύση για να Σταθεί η Ελλάδα στα πόδια της Ξανά. Του Παναγιώτη Μεταξάτου


Δεν θέλω να είμαι μάντης κακών, όμως τα τελευταία 25 χρόνια βιώνουμε τη μια ύφεση μετά την άλλη. Πιστέψαμε πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα έφερναν οικονομική άνθηση και αναγέννηση, αλλά στο τέλος αντιληφθήκαμε ότι χρεωθήκαμε πάνω από 60 δισ. για έργα που ελάχιστα λειτούργησαν ανταποδοτικά...

Η ανικανότης των πολιτικών μας και οι λαθεμένες επιλογές του λαού για όποιον του ωραιοποιούσε την πραγματικότητα, μας υποθήκευσε και υποβάθμισε την καθημερινότητα μας. Ο Έλληνας δεν είναι ο Ζορμπάς του παρελθόντος. Τον τσάκισαν τα βάρη που ''φορτώθηκε'' στο όνομα μιας προσπάθειας αναβάθμισης του να γίνει ισότιμος Ευρωπαίος πολίτης.

Μας περίμεναν στη γωνία και ότι δεν πέτυχαν με τα όπλα και τους πολέμους στο παρελθόν, το πέτυχαν με τα μνημόνια και τα τοκογλυφικά δάνεια. Τελικά στους 10 Έλληνες οι 12 χρωστούν, μου είπε μια μέρα δ/ντης τράπεζας. Τα 2 τελευταία χρόνια, άρχισε να φαίνεται λίγο φως με τον τουρισμό, αλλά αν δεν στηρίξουμε και τον μικρομεσαίο παραγωγό - βιοτέχνη - αγρότη - επαγγελματία, θα καταντήσουμε αποθήκη φτηνιάρικων, προβληματικών προϊόντων Ασιατικής προέλευσης.

Οι Κινέζοι έχουν επικρατήσει στις αγορές, εκτοπίζοντας Αμερικανούς, Γιαπωνέζους και Ευρωπαίους κυρίως Γερμανούς. Δεν είναι μετανάστες. Δεν θα τους δείτε στα ταμεία ανεργίας. Δεν θα τους καταλάβετε ούτε όταν νοικιάζουν το διαμέρισμα δίπλα σας. Δεν έχουν ανταγωνισμό, γιατί αυτά που πουλάνε δεν τους κοστίζουν ούτε τα μεταφορικά. Άσε που τα περισσότερα είναι για πέταμα.

Δυστυχώς εμείς ''τσιμπάμε'' και γεμίζουμε τη ζωή μας καθρεφτάκια και άχρηστα μπιχλιμπίδια, οδηγώντας στο τέλος τους νέους μας σε μετανάστες, ντελιβεράδες και επιχειρηματίες του φραπέ. Αυτή είναι η μαύρη εικόνα της οδού Αθηνάς, Σοφοκλέους, Ευριπίδου και άλλων οδών κάτω από την Πειραιώς. Δεν πρόκειται να ανοίξουν ξανά τα επιπλάδικα, τα μηχανουργεία, τα υφαντήρια, οι μικροβιοτεχνίες, τα μπακάλικα, εξάλλου τα παιδιά μας τώρα δεν θα καταδεχόντουσαν τίποτα από όλα αυτά. Τώρα έχουν πτυχία και μιλάνε 2 γλώσσες.

Υπάρχουν όμως 2 πυλώνες της οικονομίας μας, που αν τους προσέξουμε θα ξαναβρεθούμε στον αφρό. Όταν λέω να τους προσέξουμε, εννοώ να συσπειρωθούμε, να ενωθούμε, να συμπράξουμε, να συνεργασθούμε σε μια έντιμη βάση όπου το γενικό καλό θα προσδιορίζει το ατομικό και όχι αντίστροφα.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Με βάση τη συμμετοχή στο εθνικό προιόν έχουμε τον τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί αρκετά σε όλες τις μορφές του. Είναι σημαντικό να καταλάβουν οι αρμόδιοι, τι είδους τουρίστα θέλουμε και που θα τον βρούμε. Η χώρα μας είναι μπουτίκ και όχι σούπερ μάρκετ τύπου LIDL

Συνεχίζουμε να προσελκύουμε ανθρώπους που δεν έχει μεγάλη διαφορά γι' αυτούς η Ελλάδα, η Τουρκία, η Τυνησία, η Αίγυπτος ή το Μαρόκο και η Κροατία που θεωρούνται ανταγωνιστικοί προορισμοί. Μας επηρεάζουν οι αριθμοί αφίξεων και θριαμβολογούμε για τα εκατομμύρια που έρχονται και όχι τι αφήνουν πίσω τους. Το παράδειγμα στα Ιόνια νησιά το λέει καθαρά. Η Κέρκυρα 1.500.000 τουρίστες η Ζάκυνθος 1.000.000 η Κεφαλονιά 500.000.

Το κατά κεφαλήν εισόδημα από τον τουρισμό είναι μεγαλύτερο για τον Κεφαλονίτη από τον Κερκυραίο και τον Ζακυνθινό και ας έχουν 2 και 3 φορές περισσότερους τουρίθστες. Προσελκύει ποιοτικό τουρίστα η Κεφαλονιά γιατί έχει αναβαθμισμένα καταλύματα και ας έχει λιγώτερα 5στερα All Inclusive ξενοδοχεία.

Έχει περισσότερες βίλες και μικρές αλλά πολυτελείς μονάδες και δουλεύουν ταυτόχρονα και οι ταβέρνες και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και σκάφη.Ταυτόχρονα η αγορά προσέχει αυτούς τους επισκέπτες, οι οποίοι επειδή περνούν καλά έρχονται και ξαναέρχονται φέρνουν και τους φίλους τους και γίνονται πλέον φίλοι από επισκέπτες.

Επειδή οι άνθρωποι αυτοί είναι ανώτερης εισοδηματικής τάξης, ψάχνουν το καλύτερο το οποίον και βρίσκουν. Έχουν και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον πολιτισμό του τόπου, που δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα από άλλους προορισμούς. Αυτοί οι επισκέπτες μπορούν να εκτιμήσουν γιατί για 500 γραμ. λάδι ελιάς που έχει ετικέττα BIO EXTRA VIRGIN OLIVE OIL και που αναγράφει τις πολυφαινόλες και ημ/νία λήξης, αξίζει να δώσει μέχρι και 15 ευρώ, ενώ βρίσκει απλό λάδι στην ίδια ποσότητα με 3 ευρώ.

To ίδιο θα κάνουν για το μέλι και το τυρί, το κρασί, αλλά και τόσες άλλες υπερτροφές (ελιές, σταφίδες, σύκα, βότανα, ταχίνι, κρόκο, μαστίχα, γλυκά, κοσμήματα, χειροτεχνήματα κ.α). Αυτή είναι η βοήθεια που χρειάζεται ο τοπικός παραγωγός: Η συνεργασία του με τα σημεία πώλησης, τα στέκια του τουρίστα. Προσοχή αυτός ο παραγωγός που έχει μεράκι την ποιότητα αυτού που παράγει, πολλές φορές είναι ανίδεος από μάρκετινγκ και τυποποίηση, ούτε σύγχρονους τρόπους προβολής γνωρίζει και το χειρότερο δεν γνωρίζει ότι δεν γνωρίζει.

Εδώ η βοήθεια του κράτους είναι αναγκαία και ουσιαστική. Να ενθαρρύνει και να επιδοτήσει ενώσεις των παραγωγών σε συν/μούς ΚΟΙΝΣΕΠ, ή άλλες ομάδες που θα διαμορφώνεται σταθερή ποιοτική παρουσία του προϊόντος η οποία θα είναι αναγνωρίσιμη από τον καταναλωτή και θα του δίδεται και η δυνατότητα να το προμηθεύεται και στον τόπο του μέσω κάποιου e-shop.

Τέλος θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να αναδειχθούν πολιτιστικά μνημεία, παραδόσεις και έθιμα, πανηγύρια που να κυριαρχεί το παραδοσιακό στοιχείο και όχι ένας αχταρμάς λίγο απόλα ''Η coca cola πάει με όλα''. Τελευταίο άφησα τα εξειδικευμένα events σε περιόδους που η τουριστική κίνηση χρειάζεται ενίσχυση. Ενδεικτικά αναφέρω: Αγώνες τοξοβολίας παραδοσιακού τόξου, Αγώνες βετεράνων αθλητών διάφορων αθλημάτων, Παρατηρητήρια πουλιών, φώκιας, χελώνας. Φιλοτελικές εκθέσεις. Εκθέσεις έργων τέχνης κ.λπ.

Ακόμη θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν ντοκιμαντέρ, ταινίες, video sine κ.α. Ειδικά για την Κεφαλονιά να προστεθεί και να αιτηθεί επίσημα να χαρακτηρισθεί ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΝΗΣΙ οι αρμόδιοι γνωρίζουν χιλιάδες λόγους που αξίζει αυτόν τον τίτλο.

Με τιμή Πάντα στη διάθεση σας
Παναγής Μεταξάτος
Πρόεδρος Αγροτουρισμού Ιονίου
--------------------------------
Ο Παναγιώτης Μεταξάτος είναι επιτυχημένος αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας με πολλαπλή δραστηριότητα. Έχει σπουδάσει Οικονομικές Επιστήμες στην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς κι αργότερα παρακολούθησε 4 εξειδικευμένα σεμινάρια Μάρκετινγκ και Πωλήσεων. Έχει Doctora στον Ψυχοπροσανατολισμό και είναι καθηγητής της Μεθόδου Σίλβα.

 Έχει επίσης εκπαιδευτεί για 4 χρόνια στην Ατομική Ψυχολογία και έχει διδάξει Ψυχολογία Πωλήσεων σε αναγνωρισμένες Σχολές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ. Διδάσκει σεμινάρια πωλήσεων εδώ και 25 χρόνια σε χιλιάδες πωλητές του πιο σκληρού είδους Door to Door έχοντας δημιουργήσει Σχολή Πωλήσεων στον επαγγελματικό του χώρο. Εδώ http://www.silva.gr/?page_id=1968 το πλήρες βιογραφικό του. Εδώ http://www.silva.gr/ η ιστοσελίδα της Μεθόδου Σίλβα. Eπιστροφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου